Žebříček nejlepších karavanů roku 2023! Češi mají jasného favorita!
Zdroj: Se svolením Campiri

Žebříček nejlepších karavanů roku 2023! Češi mají jasného favorita!

Vytvořeno dne 14.12.2023

Nejmenší, nejmodernější nebo nejekologičtější? Představujeme vám šestici nejzajímavějších karavanů a obytných vozů, které ukazují, jak se svět karavaningu rozvíjí a přizpůsobuje různým potřebám a přáním cestovatelů.

Nejmenší
  • Je tak malý, že se s ním dá jezdit na chodníku nebo vjet mezi regály v supermarketu a začít rovnou nakupovat. Nejmenší karavan světa představil Britský institut ETA (Environmental Transport Association) - je dlouhý 200 cm a široký 75 cm. I přes tyto minimalisté rozměry do něj dokázali konstruktéři dostat obstojnou výbavu, konkrétně jde o 19palcovou televizi, rádio, budík, poličky na knížky a nechybí samozřejmě ani postel a sada na přípravu čaje. Karavan je určený pro tažení elektrickým skútrem. Možné je také zakoupit si model s volitelnou výbavou. Ta mimo jiné zahrnuje populární střešní solární panely, herní konzoli, ústřední topení a externí nosič zavazadel.


    Nejmenší karavan

    foto:QTvan
     
Nejekologičtější
  • Starost o životní prostředí se ve větší míře promítá do stále více oblastí našeho života. Dovolená s karavanem není výjimkou. Tomuto trendu propadl i Anno Mentzel z německého Oldenburgu. Vlastnoručně vyrábí karavany kompletně ze dřeva. I přes netradiční materiál v něm nechybí standardní vybavení jako je lůžko s rozměry 140 x 200 cm, kuchyň a toaleta, jak jinak než ekologická. Speciální světla také zabraňují vytváření elektrosmogu. Elektrický proud je pak možné vyrábět pomocí solárních panelů. AirCamper, jak výrobce celodřevěný přívěs pojmenoval, je mimořádně lehký a díky dřevu ze stromu paulovnie také mimořádně odolný. Velkou výhodou je také jeho snadná údržba a dlouhá životnost. Ceny se pohybují v širokém rozpětí. Záleží na úrovni předmontáže a vybavení. Startují na přibližně 120 tisíci korunách, ale mohou dosáhnout až 800 tisíc.

    nejekologičtější karavan
    foto: volksschrauber
     
Nejoblíbenější mezi Čechy
  • Karavany a obytňáky se objevují na českých silnicích čím dál častěji. „Češi dlouhodobě upřednostňují vozy, u kterých mají jistotu, že se jim budou dobře řídit. Zároveň ale očekávají, že nepřijdou o žádné výhody, které jsou s cestováním v obytných vozech spojené,” komentuje Lukáš Janoušek, zakladatel a CEO společnosti Campiri. Podle interních výsledků společnosti vyhrává v oblíbenosti mezi Čechy ikonické vozidlo Volkswagen Grand California. Na něm lidé oceňují intuitivní řízení, dostatečný komfort i prakticky řešený interiér. Nechybí přitom koupelna ani kuchyňka. Hned za ním je pak v závěsu například Mercedes Benz Marco Polo, vhodný až pro čtyři osoby, nebo vestavba Clever Vans.

    karavan nejoblíbenější mezi čechy
    foto: Campiri
     
Nejmodernější
  • Pebble Flow – řešení pro ty, kteří milují dovolenou v karavanu, ale nechtějí přijít o luxus, na který jsou zvyklí. Jde zatím o technologicky nejpokročilejší obytný vůz na světě. Futuristický a minimalistický design navíc dává tušit, že přívěs uspokojí i ty nejnáročnější zákazníky. Jednou z největších vymožeností je funkce InstaCamp, díky níž je možné stiskem jediného tlačítka rozložit přívěs pro kempování, nebo ho naopak složit před odjezdem. Jednoduše tak jde ovládat markýzu, schůdky, světla i automatické vyrovnávání horizontu. Vyrazit na cestu je tak možné během několika minut. Další vychytávkou je také funkce Magic Hitch, díky které karavan sám přijede a připojí se k tažnému zařízení. Součástí výbavy je dále dálkové ovládání, které výrazně usnadní parkování a manévrování s rozměrným přívěsem. Karavan Pebble Flow se už prodává formou předobjednávek. K prvním zákazníkům by se měl dostat koncem roku 2024. Základní cena začíná na 2,5 milionech korun. Verze se všemi technologickými vychytávky ale stojí minimálně 2,9 milionu korun.

    nejmodernější karavan

    foto: Pebble Flow
     
Nejkompatibilnější
  • Na první pohled vypadá jako běžný obytňák. Ve skutečnosti je to téměř transformer v této skupině vozidel. Jeho speciálně navržená konstrukce nabízí výrazně více prostoru i možností, jak trávit čas. Dáno je to třeba posuvnými boky, které se po zaparkování mohou vysunout do stran a tím zvětšit interiér o dalších 20 m2 prostoru. Komu by to ale nestačilo, je tu další možnost. Vůz je vybaven vysouvacím druhým patrem, které přidá dalších 12 m2, a dokonce i malým balkonem. Horní prostory jsou podle výrobce určené především jako místnost pro čajový sedánek nebo jako jóga studio. Přístup nahoru pak zajišťuje malý výtah. V dolním, moderně zařízeném patře, je pak všechno, co se od karavanu očekává, včetně velké televize, dřevěné podlahy nebo prostorného gauče do tvaru L. Cena vozidel modelu SAIC Maxus lehce přesahuje 9 milionů korun.

    Nejkompatibilnější karavan

    foto: Saic