Pavel Šporcl má zlatou! Mrkněte na klip a uvidíte, že si ocenění zaslouží
Zdroj: Šporcl Arts agency

Pavel Šporcl má zlatou! Mrkněte na klip a uvidíte, že si ocenění zaslouží

Vytvořeno dne 25.09.2020

Skladba Magical 24 jako první instrumentálka v historii získala Zlatou Českou dvanáctku v hitparádě Českého rozhlasu. Celých dvanáct týdnů skladba soutěží hladce procházela, bodovala, a dokonce i vyhrála. Díky tomu získala ocenění, kterého si váží každý umělec.

„Jsem nesmírně vděčný svým fanouškům, že mi posílali hlasy a díky nim jsem tuto cenu získal“, řekl Pavel Šporcl. „Je to poprvé v historii, kdy nějaká instrumentální skladba byla nasazena v hitparádě Českého rozhlasu. A ještě k tomu získat takové ocenění? To je neskutečné!!!“ dodává Šporcl, jehož singl boduje v hitparádě již 15 týdnů.

Šporcl má na svém kontě více než 45 autorských počinů, mimo jiné další crossoverový singl Surprise z úspěšného alba Sporcelain nebo duchovní skladbu Modlitba složenou pro neméně úspěšné album Vánoce na modrých houslích, které nahrál s Královskou liverpoolskou filharmonií.

Ve svižné a moderní aranži a v technicky opět velmi náročné skladbě používá motiv z Paganiniho 24. Capricca. „Paganiniho umění velmi obdivuji, sám mám v repertoáru řadu jeho skladeb, vydal jsem stejnojmenné album a hraji program Pocta Paganinimu věnovaný tomuto houslovému mágovi. Jeho poslední z capriccií, ze kterého jsem upravil známé téma a napsal tuto skladbu, mi připadá opravdu magické, odtud tedy název Magical 24“, řekl Šporcl. „Chtěl jsem také opět ukázat, že jsem moderní člověk, který se nebojí vystoupit ze zajetých kolejí, a předvést mladé generaci, že housle jsou mimořádný nástroj i v současné hudbě,“ dodal houslista.

Pavel Šporcl na svůj singl Magical 24 také natočil tanečně laděný videoklip, který má na YouTube již 210 tisíc shlédnutí a vysílá se i na stanici TV Óčko.  V produkci ŠPORCL ARTS Agency na videoklipu spolupracovali tanečníci z Fragments Production v čele s choreografem Jakubem Dvořákem, bubeníci Tokhi a Groove Army. Režie se ujal renomovaný Rudolf Havlík, střihu pak Boris Machytka.