Pro letošní StarDance bylo ušito přes 250 kostýmů!  A jaké jsou další  zákulisní zajímavosti?
Zdroj: herminapress

Pro letošní StarDance bylo ušito přes 250 kostýmů! A jaké jsou další zákulisní zajímavosti?

Vytvořeno dne 21.12.2023

Účastníky dvanácté řady StarDance poprvé představila Česká televize koncem dubna (24. dubna). Od poloviny července se pak páry začaly připravovat ve zkušebnách. Přímé přenosy sledovali diváci od druhé říjnové soboty (14. října).

Zajímavosti dvanáctého ročníku StarDance
  • Vítězná Darija Pavlovičová rozšířila počet hereckých osobností, které ovládly taneční parket. V minulosti to bylo již devět hereček, či herců s cenou pro vítěze. Navíc je po Zdeňku Piškulovi (vyhrál v roce 2016 ve věku osmnácti let) druhou nejmladší vítězkou v historii StarDance.
  • Diváci, kteří sledovali všech deset soutěžních večerů, věnovali StarDance zhruba jednadvacet hodin svého života.
  • Výtvarník Roman Šolc připravil pro desítku soutěžních párů, trojici porotců a moderátora Marka Ebena přibližně dvě stě padesát kostýmů. Tři desítky z nich byly recyklované z minulých řad soutěže. Nejvíc na výrobu spotřeboval šifonu, a to tři sta metrů. Šaty ozdobil deseti tisíci kusy kamínků.
  • V průběhu roku pořídily oficiální fotografové České televize přibližně osm tisíc publikovatelných portrétních a reportážních fotografií z příprav a průběhu letošní řady soutěže, které z větší části a zdarma zpřístupnili tištěným i online médiím.
  • Mimořádně úspěšné byly příspěvky o StarDance také na sociálních sítích České televize a oficiálních účtech soutěže (Facebook, YouTube, Instagram). Sdíleno bylo přibližně sedm set fotografií a příspěvků, které napříč platformami mají celkem sedmdesát milionů zobrazení. Krátká videa nasbírala necelých čtyřicet milionů zhlédnutí. Komentářů či lajků zanechaly fanoušci soutěže pět milionů.
  • Finálový večer dvanácté řady StarDance přilákal k TV obrazovkám a PC monitorům 1 milion a 678 tisíc dospělých diváků a 131 tisíc dětí 4 až 14 let. Podíl na sledovanosti činil 43,73 %. Celková průměrná sledovanost dvanácté řady dosáhla na 1 milion a 596 tisíc dospělých plus 118 tisíc dětí, při podílu 41,97 %.
  • Dalších 19 tisíc diváků starších čtyř let se na taneční show dívalo živě na internetu a průměrně 45 tisíc si ji na internetu v následných 7 dnech pustilo odloženě. Celkový zásah dosáhl bezmála na 4,5 milionu (4+).
  • Právě skončená dvanáctá řada vyvolala mezi diváky největší ohlas od druhého ročníku v roce 2007.