Stínohra. Film vychází z osobních prožitků po tragické smrti první ženy producenta filmu
Zdroj: herminapress

Stínohra. Film vychází z osobních prožitků po tragické smrti první ženy producenta filmu

Vytvořeno dne 09.04.2022

 

Nový  film Stínohra režiséra Petera Bejbaka podle scénáře Venduly Bradáčové vstoupil do českých kin. Film vznikl podle námětu producenta Jana Bradáče a vychází z osobních prožitků po tragické smrti jeho první ženy, která se stala před lety obětí vraždy.

Proto je v závěrečných titulcích uvedeno, že film je věnován právě jí. Na vyšetřování smrti Věry Bradáčové a její šéfové se podílel Josef Mareš, bývalý kriminalista a dnes autor úspěšných televizních seriálů s kriminální tématikou, jehož Devadesátky vzbudily na obrazovkách velký ohlas. Jako odborný poradce se podílel také na Stínohře.

O zpracování látky se pokusilo několik scenáristů, ale nakonec se příběhu ujala Bradáčova druhá žena, scenáristka a dokumentaristka Vendula Bradáčová, která svého muže poznala krátce po události, která mu dramatickým způsobem změnila život. Scénář je jejím debutem v celovečerním hraném filmu, jako režisérka na sebe upozornila například celovečerním dokumentem o herečce a dobrodružce Dorotě Nvotové Fulmaya – děvčátko s tenkýma nohama.

„Bez ztráty blízkého člověka  by tento film nevznikl a okamžik ztráty, který byl iniciačním momentem, v něm hraje klíčovou roli, ale je třeba říct, že to je jednoznačně fiktivní příběh a já jsem rád, protože si myslím, že ten film by lidé měli vidět bez toho, zda znají můj příběh nebo ne,“ říká producent Jan Bradáč.

„Jsem přesvědčen, že u každé smutného zážitku v lidském životě, který má nevratný charakter, je osvobozující, pokud za ním dokážete udělat tečku,“ vrací se Jan Bradáč k osudovému okamžiku ve svém životě s tím, že v příběhu Stínohry chtěli zobrazit, jak se s podobnou situací vyrovnávají lidé, které osobně zasáhne. „Hledání spravedlnosti vnímají pozůstalí obětí úplně jinak než oficiální instituce, a to jsme chtěli v našem příběhu ukázat,“ říká Jan Bradáč.